فروش کلی کلوچه شکری سنتی

بازار فروش کلوچه شکری سنتی بسیار داغ و پررونق است. مرغوبیت و خوش عطر و طعم بودن این نوع کلوچه باعث شده است که در سطح بازار داخلی و حتی بازار خارجی متقاضیان بی شماری داشته باشد.کلوچه شکری کنجدی یک محصول مقوی با ارزش غذایی بسیار بالا است که مصرف آن به عنوان میان وعده به خصوص با چای و شیر بسیار لذت بخش است.

فروش کلی کلوچه شکری سنتی

نکاتی در خصوص کلوچه شکری کشمشی

نکاتی در خصوص کلوچه شکری کشمشی بافت کلوچه شکری کشمشی بسیار نرم و لطیف است و طعمی بسیار خوشمزه و عطری بی نظیر دارد. مواد لازم جهت تهیه کلوچه شکری: آب یا شیر ولرم یک پیمانه، شکر یک پیمانه، روغن مایع نصف پیمانه، آرد سفید یا آرد فانتزی سه و نیم پیمانه، نمک یک چهارم قاشق چای خوری، زیره یک قاشق غذا خوری سر پر، بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری، مایع خمیر فوری یک و نیم قاشق چای خوری

طرز تهیه کلوچه شکری: ابتدا سه پیمانه آرد، شکر، نمک، مایع خمیر و زیره را با هم مخلوط می کنیم بعد آب یا شیر ولرم و روغن مایع را اضافه می کنیم تا خمیر تشکیل شود اگر خمیر چسبندگی داشت بقیه آرد را کم کم اضافه می کنیم و خمیر را ورز می دهیم تا جایی که دیگر چسبندگی نداشته باشد. بعد داخل یک ظرف مناسب را با روغن آغشته کرده و خمیر را درون آن قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید و در دمای محیط بسته به دمای محیط حدود دو تا سه ساعت استراحت بدهید.

به دلیل شکری که در مواد اولیه خمیر وجود دارد خمیر حالت چسبندگی دارد و ممکن است خمیر دیر ور بیاید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشی شده به قطر ۴ سانت با وردنه باز کنید سپس با ابزار مخصوص یا یک چنگال سطح خمیر را سوراخ ایجاد کنید تا وقت پخت کلوچه کم تر پف کند. با کاتر برش های لوزی یا مربع شکل بدهید و با فاصله در سینی فر بچینید و حدود پانزده دقیقه استراحت دهید.فر را با دمای ۱۶۰ یا ۱۷۰ درجه گرم کنید. خمیر را رومال زده و کنجد بپاشید و سینی را برای پخت در فر قرار دهید.

جهت رومال کلوچه، زرده تخم مرغ را با زعفران آب کرده و کنجد مخلوط کنید. اگر قطر کلوچه کم باشد کلوچه بعد از پخت سفت میشود. اگر مدت زمان پخت طولانی شود کلوچه سفت می شود. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بسته به فرتان زمان لازم است تا کلوچه ها بپزد و ۵ دقیقه آخر گریل بالا را روشن کنید تا کلوچه ها طلایی شود.

خرید بدون واسطه کلوچه شکری سنتی

خرید بدون واسطه کلوچه شکری سنتی کلوچه شکری یکی از محصولات و شیرینی های شهر دزفول است و از اصیل ترین و معروف ترین سوغاتی های این شهر نیز محسوب می شود که معمولا در همه شهرهای ایران طرفداران زیادی دارد، کلوچه شکری در دو نوع کنجدی و ساده تولید شده و به بازار عرضه می شود. کلوچه دزفول به عنوان یک سوغات ویژ، ثبت ملی شده است. کلوچه شکری کنجدی یک محصول مقوی با ارزش غذایی بسیار بالا است که مصرف آن به عنوان میان وعده به خصوص با چای و شیر بسیار لذت بخش است.

انواع کلوچه شکری را می توان در بسته بندی های کوچک و بزرگ از بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر خریداری کرد اما بیشتر نمایندگی های رسمی این محصولات که به صورت مستقیم با تولید کنندگان ارتباط دارند و همکاری می کنند این کلوچه ها را با قیمتی مناسب تر و پایین تر از قیمت بازار عرضه میکنند و در عین حال محصولی تازه و مرغوب ارائه می دهند که شما برای خرید کلوچه شکری می توانید به آن ها مراجعه کنید.

در بسیاری از استان های ایران کلوچه پزی رونق زیادی دارد و هر استان با توجه به تجهیزاتی که در اختیار دارد اقدام به نمونه خاصی از کلوچه میکند مثل کلمپه استان کرمان، قرابیه استان اردبیل، پادرازی شهر قزوین، کلوچه های شکری، خرمایی، شیری، حلوایی سنتی شهر دزفول و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *