قیمت انواع کلوچه خانگی دزفول

کلوچه خانگی دزفولی که به عنوان سوغات این شهر هم شناخته می شود، بسیار مقوی و خوش طعم است. این کلوچه علاوه بر دزفول در دیگر شهرهای خوزستان هم تولید می شود. این کلوچه زنجبیلی ترد و خوشمزه به صورت سنتی در منازل و کارگاه ها تولید شده و پس از بسته بندی، در بازار عرضه می شود. قیمت انواع کلوچه خانگی دزفول متناسب با قیمت مواد اولیه این کلوچه و هزینه تولید، بسته بندی و توزیع آن در نظر گرفته می شود.

قیمت انواع کلوچه خانگی دزفول

مختصری درباره فرآیند تولید کلوچه خانگی

مختصری درباره فرآیند تولید کلوچه خانگیکلوچه سنتی گردویی ، میان وعده ای شیرین و پر انرژی است که طرفداران بسیاری بین کودکان دارد. انواع کلوچه های محلی در مناطق مختلف کشور تهیه می شوند. کلوچه ها علاوه بر تولید صنعتی به راحتی در منازل و توسط کدبانو های ایرانی هم تهیه می شود. برخی از این کلوچه های خانگی از نظر کیفیت پخت تفاوتی با نمونه های صنعتی نداشته و بازار فروش خوبی هم دارند.

برای تهیه کلوچه، وجود فر الزامی نبوده و می توان این میان وعده های لذیذ را در تنور و یا قابلمه و کیک پز ها هم آماده کرد. ماده اصلی پخت کلوچه ها، آرد است. آرد سفید که همان آرد گندم است در پخت کلوچه زعفرانی ساده خانگی استفاده می شود. تازگی و سلامت آرد تاثیر بسزایی در کیفیت کلوچه های خانگی دارد. پخت کلوچه کمی با پخت کیک فرق دارد؛ در پخت کلوچه، از مایه خمیر استفاده می شود.

آرد، خمیر مایه، روغن یا کره، شیر، شکر و تخم مرغ از مواد اصلی تولید کلوچه خانگی هستند‌. کیفیت مواد اولیه، ترکیب مواد، استراحت خمیر و میزان حرارت و زمان پخت از عوامل موثر در طبخ یک کلوچه خانگی هستند. برای پخت کلوچه خانگی لازم است تا ابتدا یک قاشق خمیر مایه همراه کمی آرد یا شکر به مقدار کمی شیر افزوده شود تا پف کند و حجم آن دو برابر شود.

آرد را باید الک کرده تا کاملا یکدست شود، پس از آن شکر و سپس روغن به آرد اضافه شده و به خوبی ترکیب می شود. پس از آن خمیر مایه اضافه می شود. چنانچه خمیر حاصله، خشک باشد و به دست بچسبد لازم است تا کمی شیر به آن افزود. در این مرحله لازم است تا خمیر ساعتی استراحت کند و حجم دو برابری پیدا کند. روی ظرف خمیر باید با پارچه یا پلاستیکی پوشانده شود تا مانع خشکی آن شود.

سپس با توجه به اندازه مورد نظر کلوچه، از خمیر جدا کرده و پهن می کنیم، داخل ان را با مواد دلخواه همچون خرما و انواع مغز ها پر کرده و خمیر را پیچیده و زمان‌کمی استراحت می دهیم. در مرحله آخر، کلوچه را در فر از قبل گرم شده گذاشته در دمای ۱۸۰ درجه به مدت نیم ساعت قرار می دهیم. در پخت کلوچه ختنگی می توان از انواع چاشنی و مغز ها برای طعم دهی استفاده کرد. استفاده از خرما و مغزها،کلوچه ای مغذی با ارزش غذایی بالا تولید می کند که بازار فروش خوبی هم دارد.

توزیع مستقیم کلوچه خانگی دزفول

توزیع مستقیم کلوچه خانگی دزفول توزیع کلوچه خانگی دزفولی به صورت مستقیم و بدون واسطه از طریق این مرکز اینترنتی انجام می شود. هر کجای ایران که باشید بدون سفر به دزفول می توانید سوغات مخصوص این شهر را در کمترین زمان تهیه کنید. کلوچه خانگی دزفول این فروشگاه اینترنای کاملا ترد و تازه بوده و از مواد اولیه کاملا مرغوب و به صورت کاملا بهداشتی تهیه و بسته بندی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *