مراکز عرضه کلوچه سنتی دزفول

کلوچه کرمان و سنتی دزفول جزو سوغاتی های خوراکی آن است و بعید است کسی به دزفول سفر کند اما از کلوچه های آن سوغات نبرد. چاشنی زنجبیلی با مغز خرمای آن طعم شیرین و مطبوعی به کلوچه داده و مزه آن را از یادها نخواهد برد. در شرایط کنونی که محدودیت سفر و گشت و گذار در شهر دیدنی و باستانی دزفول وجود دارد، مردم مناطق مختلف می‌توانند از طریق مراکز عرضه اینترنتی کلوچه سنتی دزفول، این خوراکی های تازه، ترد و مقوی را خریداری کنند.

مراکز عرضه کلوچه سنتی دزفول

مزیت های قابل توجه کلوچه مغزدار

مزیت های قابل توجه کلوچه مغزدار کلوچه ها زیرمجموعه نان ها و شیرینی ها هستند و آرد، تخم مرغ، روغن یا کره، شکر و مایه خمیر از مواد اولیه اصلی در پخت این میان وعده ها می باشند‌. کلوچه ها همانند کیک و شیرینی و دیگر دسر ها بسیار متنوع بوده و علاوه بر تولید صنعتی در خانه هم می توان آن ها را تهیه کرد. پخت کلوچه های خانگی و محلی در ایام خاصی از سال همچون شب یلدا، عید نوروز، جشن ها و مناسبت های بومی و محلی افزایش می یابد.

کلوچه های خانگی را علاوه بر فر، توستر و تنور در قابلمه هم می توان تهیه کرد و محدودیتی برای پخت این میان وعده ها وجود ندارد. کافیست کمی استعداد و میزان زیادی انگیزه داشته باشید. کلوچه ها خوراکی و میان وعده هایی خوشمزه و مقوی برای کودکان هستند. چنانچه این کلوچه ها با مغز های مختلف غنی شوند، ارزش غذایی بالایی خواهند یافت.

کلوچه در نقاط مختلف کشور پخته می شود. مردم این مناطق متناسب با طبیعت و ذائقه مردم منطقه و چاشنی ها و مغز های بومی خود، کلوچه های محلی تولید می کنند که با کلوچه های دیگر مناطق، متفاوت است‌. برای مثال در کلوچه کرمانشاهی، از روغن حیوانی معروف کرمانشاهی استفاده می شود که طعم و عطر بی نظیری به آن می دهد.

کلوچه بیشتر به صورت مغزدار و به صورت دایره ای شکل تهیه می شود. از جمله موادی که به عنوان مغز در وسط کلوچه مغزدار استفاده می‌شود، می توان خرما، گردو، نارگیل، فندق، پسته و … را نام برد. این مواد به تنهایی و یا ترکیب با شکر و گلاب و دیگر چاشنی ها به عنوان مغز کلوچه استفاده می شوند. سیاه دانه، دارچین، زنجبیل، زیره، نمک، پودر هل از چاشنی های پرکاربرد در پخت انواع کلوچه ها هستند.

مزیت های کلوچه مغزدار:

  1. استفاده از مغزها ارزش غذایی کلوچه را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
  2. در کلوچه های خرمایی، استفاده از قند طبیعی خرما، سبب کاهش استفاده از شکر می‌شود.
  3. مغز ها، طبع گرمی دارند و سبب افزایش قوای بدن می شوند.
  4. استفاده از کلوچه های مغزدار به عنوان میان وعده، انرژی مورد نیاز بدن تا صرف وعده اصلی غذایی تامین می کند.
  5. کودکان به کلوچه های مغزدار علاقه بیشتری نسبت به مغزها دارند.

روش های فروش کلوچه سنتی دزفول

روش های فروش کلوچه سنتی دزفول روش های متعددی برای خرید کلوچه سنتی دزفول موجود است؛ مراجعه حضوری، تماس با تولید کنندگان و فروشندگان این کلوچه و سفارش و خرید تلفنی از جمله روش های دستیابی به این کلوچه شیرین است.

فروش کلوچه به صورت اینترنتی هم انجام‌ می شود، شما تنها با مراجعه به فروشگاه های معتبر اینترنتی از داخل خانه تان می توانید ، کلوچه تازه، خوشمزه و ترد دزفول را خریداری کنید. لذت خوردن کلوچه سنتی دزفول با طعم اصیل آن را با خرید از این فروشگاه اینترنتی تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *